Σήμερα έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε στο περιοδικό τον Jason Eldridge, τραγουδιστή του doom/ sludge συγκροτήματος Monolith οι οποίοι έσκασαν σαν έκπληξη από το πουθενά και μας μάγεψαν! Οι Monolith, δημιουργήθηκαν το 2014 και έχουν ως βάση την πόλη Ίθακα στη Νέα Υόρκη. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον νέο τους δίσκο Two Wolves τον οποίο μπορείτε να βρείτε στο ακόλουθο link μέσω bandcamp Monolith 'Two Wolves'. Το Two Wolves παρουσιάζεται ως μια πολυδιάστατη δουλειά με ευέλικτο ήχο και ποικιλομορφία στο ρυθμό και στις μελωδίες ενώ τη προηγούμενη εβδομάδα το περιοδικό μας το ανέδειξε ως τον καλύτερο δίσκο της εβδομάδας. Album Of The Week: Monolith - Two Wolves. Ενθουσιασμένη λοιπόν από το μουσικό ταλέντο των Monolith, βρήκα τον Jason και μιλήσαμε για τις επιρροές πίσω από τη μουσική τους,το Two Wolves και τα μελλοντικά τους σχέδια!
Γεια σου Jason και καλώς ήρθες στο Rockabulary. Ποιοι είναι οι Monolith, πως η σκέψη έγινε συγκρότημα και βασικά γιατί Monolith;
Κατά μια έννοια, οι Monolith υπήρχαν σε δύο στάδια. Ο Colin Wilson, ο άλλος μας κιθαρίστας, ξεκίνησε το όλο κομμάτι των Monolith ως κάποιο project που στην ουσία το δούλευε σπίτι του και μου ζήτησε να συμμετάσχω στη διαδικασία του πρώτου άλμπουμ που κυκλοφόρησε. Βγάζαμε ένα άλμπουμ κάθε μήνα του χρόνου το οποίο αποτελούνταν από ένα κομμάτι μιας ώρας.
Μέχρι το τέλος αυτής της προσπάθειας, είχαμε αναπτύξει μια ισχυρή μουσική χημεία και νιώθαμε την ανάγκη να επεκταθούμε ως μια πλήρη μπάντα.. κάπως έτσι ξεκίνησε και το δεύτερο στάδιο των Monolith. Προστέθηκε ο Ken Whitener στα ντραμς και ο Parker Callister στο μπάσο. Η ιδέα πάλι πίσω από το όνομα είναι απλή! Επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε πυκνές, επιβλητικές, 'μονολιθικές' συνθέσεις!
Πως γνωριστήκατε μεταξύ σας;
Ο Colin και εγώ, γνωριστήκαμε στο κολέγιο κάπου στο 2006, γνώρισα τον Parker όταν μετακόμισα στην Ίθακα της Νέας Υόρκης το 2014 και ο Colin γνωρίστηκε με τον Ken όταν τον είχε δει να κυκλοφορεί στην πόλη φορώντας ένα φούτερ των Neurosis.
Σαν συγκρότημα, με τι δουλεύετε πρώτα, με τον ήχο ή τους στίχους και τι θεωρείτε πηγή έμπνευσης όταν θα καθίσετε να γράψετε ένα τραγούδι.
Ο ήχος έρχεται πάντα πρώτος. Οι πρώτες μας κυκλοφορίες ήταν εξ ολοκλήρου instrumental και νομίζω ότι παραμένει το βασικό μας επίκεντρο εκεί παρόλο που τα φωνητικά έχουν γίνει πιο εμφανή στη μουσική μας. Υπάρχει λόγος που χρησιμοποιούμε τόσους πολλούς ενισχυτές όταν παίζουμε ζωντανά. Πρέπει τον ήχο να τον νιώθεις και όχι απλά να τον ακούς. Αυτά που μας εμπνέουν αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, άλλα σε γενικές γραμμές, στο τελευταίο μας άλμπουμ μας οδήγησε η ανάγκη για κάθαρση και κατά κάποιο τρόπο η ανάγκη για εξαγνισμό.
Πως θα μου περιέγραφες τον ήχο σας;
Έχει αλλάξει πολύ. Ήμασταν λίγο πολύ μια απλή doom metal μπάντα, αλλά τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν στροφή με το EP Murk, το οποίο ανέδειξε κάποιες επιρροές από noise και industrial ήχους. Αυτή η κυκλοφορία συνεχίζει να είναι σημαντική για εμένα. Το υλικό στο Two Wolves, είναι στην ουσία μια εξέλιξη κάποιων τέτοιων ιδεών σε μια πιο σφιχτή μορφή δημιουργίας. Πιο γρήγορος ήχος, πιο επιθετικός με επιρροές από στοιχεία
noise rock, αλλά παραδόξως και πιο μελωδικός.
Το νέο σας άλμπουμ ‘Two Wolves’, είναι ένα καλά προσεγμένο μείγμα από doom και sludge metal και μελωδικούς post ήχους. Θα ήθελα όμως λίγο να αναλύσουμε τη διαδικασία ηχογράφησης του από την αρχή.
Όλα αυτά που ανέφερες, είναι πράγματι επιρροές αλλά θα έλεγα περισσότερο στυλιστικές. Οι πραγματικές επιρροές πίσω από τα τραγούδια έχουν να κάνουν περισσότερο με προσωπικές μάχες που έχουμε δώσει τα τελευταία χρόνια. Εξ ου και η αισθητή επείγουσα ανάγκη και απελπισία συγκριτικά με προηγούμενες κυκλοφορίες μας.
Όσο για τη διαδικασία γραφής, οι βασικές ιδέες για αυτά τα πέντε τραγούδια ήρθαν από τον Colin και εξελίχθηκαν σε πρόβα. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στα Subcat Studios στις Συρακούσες της Νέας Υόρκης από τον στενό φίλο μας Jeremy Johnston. Τα ελέγξαμε όλοι μαζί ζωντανά σε ένα δωμάτιο. Υπάρχουν μάλλον τρεις κιθαριστικές προσθήκες σε όλο το άλμπουμ.
Γιατί 'Two Wolves';
Υπάρχει ένας συμβολισμός, ο οποίος είναι πολύ προσωπικός. Μερικά στοιχεία μπορείτε να τα πάρετε από το ομότιτλο κομμάτι του δίσκου.
Jason, υπάρχει κάποιο κομμάτι στο άλμπουμ, που σε αντιπροσωπεύει περισσότερο από τα άλλα; Αν ναι, γιατί;
Θα έλεγα το Falsifier. Ήταν από τα πρώτα κομμάτια που γράψαμε, και με αυτόν τον τρόπο αντιπροσωπεύει και την τωρινή μας θέση και προς τα που κατευθύνεται ο ήχος μας καθώς προχωράμε. Ήταν ένα αρκετά προβληματικό τραγούδι ως το κομμάτι της γραφής, μάλιστα δε χρησιμοποιήσαμε το μεγαλύτερο μέρος του υλικού και το φτιάξαμε από την αρχή. Μάλιστα ήμασταν και πολύ κοντά στο να μη το συμπεριλάβουμε στο άλμπουμ, αλλά εν τέλει όλα τα κομμάτια μπήκαν σε σειρά. Θα έλεγα, ότι όλη αυτή η προσπάθεια δείχνει και το τελικό αποτέλεσμα.
Ποιες είναι οι βλέψεις σας για φέτος; Κάποιες επερχόμενες εμφανίσεις ή σχέδια για το συγκρότημα που θα θέλατε να μοιραστείτε;
Προετοιμαζόμαστε για μια επερχόμενη εμφάνιση με τους Black Pyramid καθώς επίσης και με τους Wormrot στην επερχόμενη Αμερικάνικη περιοδεία τους. Επιπλέον, υπάρχουν κάποια σχέδια περιοδείας που δουλεύουμε και ελπίζουμε να είμαστε σε θέση να τα ανακοινώσουμε σύντομα. Πέρα από αυτά, δουλεύουμε ήδη πάνω σε υλικό για την επόμενη κυκλοφορία μας.
Κάτι άλλο που θα ήθελες να εκφράσεις;
Θα ήθελα να εκφράσω την εκτίμηση μου για την προσεγμένη και ποιητική δισκοκριτική σου για το άλμπουμ μας. Ελπίζω να παίξουμε κάποια στιγμή στην Ελλάδα!
Πραγματικά Jason ήταν ένας μαγικός δίσκος! Εύχομαι να σας δούμε στην Ελλάδα σύντομα! Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου!
Thank you! Γεια χαρά!
Today we host Monolith’s singer Jason Eldridge. Monolith is a doom/ sludge band, that came out of nowhere and surprised us in a very good way! They were formed back in 2014 in the city of Ithaka, NY. They have recently released their new album (“Two Wolves”), which you can find in the following link Monolith 'Two Wolves' . “Two Wolves” is a rather multidimensional record, that has a versatile sound and diversity in rhythms and melodies. Two weeks ago, Rockabulary had designated “Two Wolves” as Album of the Week: Album Of The Week 'Monolith Two Wolves'. I was impressed by Monolith’s songwriting, so I met Jason to talk about his influences, the record, and Monolith’s plans for the future.
Hello Jason and welcome to Rockabulary! How did MONOLITH come into being and how did you create the idea for the name of your band?
In a sense Monolith has existed in two stages. Colin Wilson, our other guitarist, started Monolith as a home recording project and asked me to join in the process of the first album being released. We put out an album a month over the course of a year, each a single hour-long track.
By the end of this endeavor,
we had developed a powerful musical chemistry and were feeling the need to
leave the drum machine behind and expand into a full band... so began the
second stage of Monolith. Enter Ken Whitener (drums) and Parker Callister
(bass).
The idea behind the name is
very straightforward – we seek to create dense, towering, ‘monolithic’
compositions.
How did you
meet guys?
Colin and I met in college
around 2006. I met Parker when I moved to Ithaca, NY in 2014, and Colin
introduced himself to Ken after seeing him around town wearing a Neurosis
hoodie.
What comes
first, music or lyrics and what kind of things inspire you when you are writing a song?
The sound is always first. Our first few releases were entirely
instrumental, and I think that remains the primary focus even as vocals have
become more prominent in our music. There is a reason we use so many amplifiers
when playing live – the sound needs to be physically felt, not just heard. What
inspires us changes over time but for overall, on this latest album, we were
driven by a need for catharsis and in a sense, cleansing.
How would you
describe your sound?
It’s changed a lot. We used
to be a straightforward doom metal band, more or less, but things started to
take a turn with the Murk EP, which showed some influence from noise and
industrial music. That’s still a very meaningful record for me. The material on
Two Wolves is an evolution of some of these ideas in a more tightly composed
form; faster, more aggressive, with a bit of a noise rock element, but
paradoxically more melodic.
Your new
album ‘Two Wolves’ covers many different themes, from doom metal to sludge
metal and acoustic post sounds. Can you discuss the influences, the writing and
recording process?
All of those that you
mentioned are indeed stylistic influences, but the real influences behind most
of these songs have more to do with various personal struggles we’ve each been
through in the past few years. Hence the palpable urgency and desperation when
compared to our earlier releases.
As for the writing process,
the core ideas for these five songs were brought in by Colin and fleshed out in
rehearsal. The album was recorded at Subcat Studios in Syracuse, NY by our
close friend Jeremy Johnston. Everything was tracked live, together in one
room; there are maybe three guitar overdubs on the entire album.
Why was ‘Two
Wolves’ chosen as the album's title?
There is a symbolism to this
which is very personal; some hints can be gleaned from the lyrics to the title
track.
If there is one track from the album that best
represents you, which one is it and why?
I would say Falsifier. It
was the most recently written song, and thus represents our most current state
& where our sound may be heading as we move ahead. It was a very
problematic piece to write – we scrapped most of the material & started
over, and even came close to not including it on the album, but in the end all
of the pieces fell into place. I would say all this effort shows in the end
result.
What is
the band’s vision for
this year? Are there any upcoming
events or plans for the band you’d like to announce?
We are preparing for an
upcoming show with Black Pyramid, as well as one with Wormrot on their
impending US tour. Additionally, there are touring plans in the works which we
hope to announce soon. Other than that, we are already
working on material for another release.
Anything else
you’d like to express?
I’d like to express our
appreciation for your thoughtful and poetic review of the album. We hope to
play in Greece someday!
Jason, this album was really awesome! Hope to see you in Greece soon!! Thank you so
much for your time!
Thank you! Γεια
χαρά!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου