Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη Με Τον Jason Eldridge Των Monolith **Scroll down for English**


Σήμερα έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε στο περιοδικό τον Jason Eldridgeτραγουδιστή του doom/ sludge συγκροτήματος Monolith οι οποίοι έσκασαν σαν έκπληξη από το πουθενά και μας μάγεψαν! Οι Monolith, δημιουργήθηκαν το 2014 και έχουν ως βάση την πόλη Ίθακα στη Νέα Υόρκη. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον νέο τους δίσκο Two Wolves τον οποίο μπορείτε να βρείτε στο ακόλουθο link μέσω bandcamp Monolith 'Two Wolves'. Το Two Wolves παρουσιάζεται ως μια πολυδιάστατη δουλειά με ευέλικτο ήχο και ποικιλομορφία στο ρυθμό και στις μελωδίες ενώ τη προηγούμενη εβδομάδα το περιοδικό μας το ανέδειξε ως τον καλύτερο δίσκο της εβδομάδας. Album Of The Week: Monolith - Two Wolves. Ενθουσιασμένη λοιπόν από το μουσικό ταλέντο των Monolith, βρήκα τον Jason και μιλήσαμε για τις επιρροές πίσω από τη μουσική τους,το Two Wolves και τα μελλοντικά τους σχέδια!



Γεια σου Jason και καλώς ήρθες στο Rockabulary. Ποιοι είναι οι Monolith, πως η σκέψη έγινε συγκρότημα και βασικά γιατί Monolith;
Κατά μια έννοια, οι Monolith υπήρχαν σε δύο στάδια. Ο Colin Wilson, ο άλλος μας κιθαρίστας, ξεκίνησε το όλο κομμάτι των Monolith ως κάποιο project που στην ουσία το δούλευε σπίτι του και μου ζήτησε να συμμετάσχω στη διαδικασία του πρώτου άλμπουμ που κυκλοφόρησε. Βγάζαμε ένα άλμπουμ κάθε μήνα του χρόνου το οποίο αποτελούνταν από ένα κομμάτι μιας ώρας.
Μέχρι το τέλος αυτής της προσπάθειας, είχαμε αναπτύξει μια ισχυρή μουσική χημεία και νιώθαμε την ανάγκη να επεκταθούμε ως μια πλήρη μπάντα.. κάπως έτσι ξεκίνησε και το δεύτερο στάδιο των Monolith. Προστέθηκε ο Ken Whitener στα ντραμς και ο Parker Callister στο μπάσο. Η ιδέα πάλι πίσω από το όνομα είναι απλή! Επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε πυκνές, επιβλητικές, 'μονολιθικές' συνθέσεις!

Πως γνωριστήκατε μεταξύ σας;
Ο Colin και εγώ, γνωριστήκαμε στο κολέγιο κάπου στο 2006, γνώρισα τον Parker όταν μετακόμισα στην Ίθακα της Νέας Υόρκης το 2014 και ο Colin γνωρίστηκε με τον Ken όταν τον είχε δει να κυκλοφορεί στην πόλη φορώντας ένα φούτερ των Neurosis.

Σαν συγκρότημα, με τι δουλεύετε πρώτα, με τον ήχο ή τους στίχους και τι θεωρείτε πηγή έμπνευσης όταν θα καθίσετε να γράψετε ένα τραγούδι.
Ο ήχος έρχεται πάντα πρώτος. Οι πρώτες μας κυκλοφορίες ήταν εξ ολοκλήρου instrumental και νομίζω ότι παραμένει το βασικό μας επίκεντρο εκεί παρόλο που τα φωνητικά έχουν γίνει πιο εμφανή στη μουσική μας. Υπάρχει λόγος που χρησιμοποιούμε τόσους πολλούς ενισχυτές όταν παίζουμε ζωντανά. Πρέπει τον ήχο να τον νιώθεις και όχι απλά να τον ακούς. Αυτά που μας εμπνέουν αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, άλλα σε γενικές γραμμές, στο τελευταίο μας άλμπουμ μας οδήγησε η ανάγκη για κάθαρση και κατά κάποιο τρόπο η ανάγκη για εξαγνισμό.


Πως θα μου περιέγραφες τον ήχο σας;
Έχει αλλάξει πολύ. Ήμασταν λίγο πολύ μια απλή doom metal μπάντα, αλλά τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν στροφή με το EP Murk, το οποίο ανέδειξε κάποιες επιρροές από noise και industrial ήχους. Αυτή η κυκλοφορία συνεχίζει να είναι σημαντική για εμένα. Το υλικό στο Two Wolves, είναι στην ουσία μια εξέλιξη κάποιων τέτοιων ιδεών σε μια πιο σφιχτή μορφή δημιουργίας. Πιο γρήγορος ήχος, πιο επιθετικός με επιρροές από στοιχεία 
noise rock, αλλά παραδόξως και πιο μελωδικός.

Το νέο σας άλμπουμ ‘Two Wolves’, είναι ένα καλά προσεγμένο μείγμα από doom και sludge metal και μελωδικούς post ήχους. Θα ήθελα όμως λίγο να αναλύσουμε τη διαδικασία ηχογράφησης του από την αρχή.
Όλα αυτά που ανέφερες, είναι πράγματι επιρροές αλλά θα έλεγα περισσότερο στυλιστικές. Οι πραγματικές επιρροές πίσω από τα τραγούδια έχουν να κάνουν περισσότερο με προσωπικές μάχες που έχουμε δώσει τα τελευταία χρόνια. Εξ ου και η αισθητή επείγουσα ανάγκη και απελπισία συγκριτικά με προηγούμενες κυκλοφορίες μας.
Όσο για τη διαδικασία γραφής, οι βασικές ιδέες για αυτά τα πέντε τραγούδια ήρθαν από τον Colin και εξελίχθηκαν σε πρόβα. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στα Subcat Studios στις Συρακούσες της Νέας Υόρκης από τον στενό φίλο μας Jeremy Johnston. Τα ελέγξαμε όλοι μαζί ζωντανά σε ένα δωμάτιο. Υπάρχουν μάλλον τρεις κιθαριστικές προσθήκες σε όλο το άλμπουμ.

Γιατί 'Two Wolves';
Υπάρχει ένας συμβολισμός, ο οποίος είναι πολύ προσωπικός. Μερικά στοιχεία μπορείτε να τα πάρετε από το ομότιτλο κομμάτι του δίσκου.



Jason, υπάρχει κάποιο κομμάτι στο άλμπουμ, που σε αντιπροσωπεύει περισσότερο από τα άλλα; Αν ναι, γιατί;
Θα έλεγα το Falsifier. Ήταν από τα πρώτα κομμάτια που γράψαμε, και με αυτόν τον τρόπο αντιπροσωπεύει και την τωρινή μας θέση και προς τα που κατευθύνεται ο ήχος μας καθώς προχωράμε. Ήταν ένα αρκετά προβληματικό τραγούδι ως το κομμάτι της γραφής, μάλιστα δε χρησιμοποιήσαμε το μεγαλύτερο μέρος του υλικού και το φτιάξαμε από την αρχή. Μάλιστα ήμασταν και πολύ κοντά στο να μη το συμπεριλάβουμε στο άλμπουμ, αλλά εν τέλει όλα τα κομμάτια μπήκαν σε σειρά. Θα έλεγα, ότι όλη αυτή η προσπάθεια δείχνει και το τελικό αποτέλεσμα.

Ποιες είναι οι βλέψεις σας για φέτος; Κάποιες επερχόμενες εμφανίσεις ή σχέδια για το συγκρότημα που θα θέλατε να μοιραστείτε;
Προετοιμαζόμαστε για μια επερχόμενη εμφάνιση με τους Black Pyramid καθώς επίσης και με τους Wormrot στην επερχόμενη Αμερικάνικη περιοδεία τους. Επιπλέον, υπάρχουν κάποια σχέδια περιοδείας που δουλεύουμε και ελπίζουμε να είμαστε σε θέση να τα ανακοινώσουμε σύντομα. Πέρα από αυτά, δουλεύουμε ήδη πάνω σε υλικό για την επόμενη κυκλοφορία μας.

Κάτι άλλο που θα ήθελες να εκφράσεις;
Θα ήθελα να εκφράσω την εκτίμηση μου για την προσεγμένη και ποιητική δισκοκριτική σου για το άλμπουμ μας. Ελπίζω να παίξουμε κάποια στιγμή στην Ελλάδα!

Πραγματικά Jason ήταν ένας μαγικός δίσκος! Εύχομαι να σας δούμε στην Ελλάδα σύντομα! Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου!
Thank you!  Γεια χαρά!



Today we host Monolith’s singer Jason Eldridge. Monolith is a doom/ sludge band, that came out of nowhere and surprised us in a very good way! They were formed back in 2014 in the city of Ithaka, NY. They have recently released their new album (“Two Wolves”), which you can find in the following link Monolith 'Two Wolves' . “Two Wolves” is a rather multidimensional record, that has a versatile sound and diversity in rhythms and melodies.  Two weeks ago, Rockabulary had designated “Two Wolves” as Album of the Week: Album Of The Week 'Monolith Two Wolves'. I was impressed by Monolith’s songwriting, so I met Jason to talk about his influences, the record, and Monolith’s plans for the future.

Hello Jason and welcome to Rockabulary! How did MONOLITH come into being and how did you create the idea for the name of your band?
In a sense Monolith has existed in two stages. Colin Wilson, our other guitarist, started Monolith as a home recording project and asked me to join in the process of the first album being released. We put out an album a month over the course of a year, each a single hour-long track.

By the end of this endeavor, we had developed a powerful musical chemistry and were feeling the need to leave the drum machine behind and expand into a full band... so began the second stage of Monolith. Enter Ken Whitener (drums) and Parker Callister (bass).

The idea behind the name is very straightforward – we seek to create dense, towering, ‘monolithic’ compositions.


How did you meet guys?
Colin and I met in college around 2006. I met Parker when I moved to Ithaca, NY in 2014, and Colin introduced himself to Ken after seeing him around town wearing a Neurosis hoodie.

What comes first, music or lyrics and what kind of things inspire you  when you are writing a song?
The sound is always first. Our first few releases were entirely instrumental, and I think that remains the primary focus even as vocals have become more prominent in our music. There is a reason we use so many amplifiers when playing live – the sound needs to be physically felt, not just heard. What inspires us changes over time but for overall, on this latest album, we were driven by a need for catharsis and in a sense, cleansing.

How would you describe your sound?
It’s changed a lot. We used to be a straightforward doom metal band, more or less, but things started to take a turn with the Murk EP, which showed some influence from noise and industrial music. That’s still a very meaningful record for me. The material on Two Wolves is an evolution of some of these ideas in a more tightly composed form; faster, more aggressive, with a bit of a noise rock element, but paradoxically more melodic.

Your new album ‘Two Wolves’ covers many different themes, from doom metal to sludge metal and acoustic post sounds. Can you discuss the influences, the writing and recording process?
All of those that you mentioned are indeed stylistic influences, but the real influences behind most of these songs have more to do with various personal struggles we’ve each been through in the past few years. Hence the palpable urgency and desperation when compared to our earlier releases.
As for the writing process, the core ideas for these five songs were brought in by Colin and fleshed out in rehearsal. The album was recorded at Subcat Studios in Syracuse, NY by our close friend Jeremy Johnston. Everything was tracked live, together in one room; there are maybe three guitar overdubs on the entire album.

Why was ‘Two Wolves’ chosen as the album's title?
There is a symbolism to this which is very personal; some hints can be gleaned from the lyrics to the title track.

If  there is one track from the album that best represents you, which one is it and why?
I would say Falsifier. It was the most recently written song, and thus represents our most current state & where our sound may be heading as we move ahead. It was a very problematic piece to write – we scrapped most of the material & started over, and even came close to not including it on the album, but in the end all of the pieces fell into place. I would say all this effort shows in the end result.

What  is  the  band’s  vision for  this  year? Are there any upcoming events or plans for the band you’d like to announce?
We are preparing for an upcoming show with Black Pyramid, as well as one with Wormrot on their impending US tour. Additionally, there are touring plans in the works which we hope to announce soon. Other than that, we are already working on material for another release.

Anything else you’d like to express?
I’d like to express our appreciation for your thoughtful and poetic review of the album. We hope to play in Greece someday!

Jason, this album was really awesome! Hope to see you in Greece soon!! Thank you so much for your time!
Thank you! Γεια χαρά!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαύρη Μαγιονέζα: Επιστρέφουν Με Το Δεύτερο Φοβερό Single Τους 'Επίπεδη Γη' !

Επίπεδη Γη, τιτλοφορείται το ολοκαίνουριο τραγούδι του ελληνόφωνου και αγαπημένου underground συγκροτήματος Μαύρη Μαγιονέζα , το οποίο βρίσκεται διαθέσιμο από εχθές σε μουσικές πλατφόρμες καθώς επίσης και στο επίσημο site της μπάντας: www.mavrimagioneza.com Το κομμάτι, το οποίο είναι και το δεύτερο της επερχόμενης κυκλοφορίας των Μαύρη Μαγιονέζα, μπαίνει δυνατά και τα σπάει σε δροσερούς ροκ ρυθμούς, πικάντικους ήχους ενώ οι έξυπνες στροφές, τα φοβερά solos και οι καυστικοί στίχοι απογειώνουν το κομμάτι το οποίο έρχεται με την αυθεντική υπογραφή του συγκροτήματος!  Ρίξτε μια ματιά στο trailer του επερχόμενου βίντεο κλιπ και απολαύστε το κομμάτι παρακάτω! Από Το Δελτίο Τύπου Το καινούργιο τραγούδι της Μαύρης Μαγιονέζας με τίτλο «Επίπεδη Γη», είναι ένας ηχητικός δυναμίτης. Πριν καλά-καλά καταλάβεις τι είναι αυτά που λέει η δημοσιογράφος από το sample τηλεοπτικής εκπομπής, έρχονται τα τύμπανα, οι κιθάρες και το μπάσο με απίστευτη ροκ ενέργεια να πλαισιώσουν την «κολλητική» μελω

Βιντεοσκοπημένο υλικό από τη συναυλία των Helloween στην Στουτγάρδη

  Το θρυλικό συγκρότημα "Helloween" έπαιξε ζωντανά στις 11 Νοεμβρίου στη Στουτγάρδη της Γερμανίας. Οι Helloween απαρτίζονται από τους τραγουδιστές, Michael Kiske και Andi Deris, τους κιθαρίστες, Kai Hansen, Sascha Gerstner και Michael Weikath, τον μπασίστα Markus Grosskopf και τον drummer,  Dani Löble . Τα μέλη επανενώθηκαν για την παγκόσμια περιοδεία τους με το όνομα "Pumpkins United".  Είναι η πρώτη φορά, που ο Michael Kiske κάνει συναυλία μαζί με τους Helloween μετά από τόσα χρόνια μιας και αποχώρησε το 1993. 'Ιδια περίπου περίπτωση είναι και εκείνη του Hansen, αφού και αυτός έφυγε από τη μπάντα το 1986. Σε μερικές συναυλίες τους, βέβαια,  έπαιζε ζωντανά μαζί τους  όλα αυτά τα χρόνια.  Μπορείτε να παρακολουθήσετε παρακάτω την ερμηνεία των Helloween στη Γερμανία:

Album Review: LESSER GLOW 'Ruined'

Ruined. Ένα πολύπλευρο άλμπουμ που μου κίνησε την περιέργεια από το πρώτο κιόλας κομμάτι. Υπάρχει τόσο μεγάλη δόση έντασης και μανίας που διοχετεύεται σταθερά και στα 6 κομμάτια του δίσκου αναδεικνύοντας μια γοητεία στην θολή πορεία του. Sludge metal, noise/ post rock, μελωδικό hardcore και όλα αυτά κάτω από την ευαίσθητη  επιδερμική επιφάνεια του Ruined. Ένα συναρπαστικό πραγματάκι που πρέπει να αναφέρω, είναι η ατμόσφαιρα που έχει καταφέρει να υφανθεί εδώ και λειτουργεί σαν αόρατος μανδύας, προστατεύοντας τη μελωδική πλευρά του άλμπουμ από τις δυναμικές μετατοπίσεις σε σκοτεινότερους και βαθύτερους ήχους, που προφανώς και υπάρχουν. Οι συνθέσεις είναι προσεκτικά δημιουργημένες και δεν ξεφεύγουν από τον κύριο σκοπό των LESSER GLOW που στην ουσία είναι να μεταδώσουν όλο αυτό το μεγαλείο της μουσικής τους και τα καταφέρνουν αρκετά! Να σημειώσουμε ότι το 'Ruined' είναι η πρώτη δισκογραφική δουλειά του συγκροτήματος και οι πειραματισμοί στους ήχους τους ήταν αναμενόμενοι κα