Είναι ένας πολυπράγμων άνθρωπος! 'Εχει εμφανιστεί στην ελληνική τηλεόραση, συμμετέχει σε παραστάσεις στο θέατρο και παίζει στα δάχτυλα την κιθάρα του, καθώς γράφει μουσική και στίχους για μια από τις σημαντικότερες progressive metal μπάντες της χώρας μας. Νιώθει συνέχεια την 'ανάγκη' να δημιουργεί, όπως κάθε καλλιτέχνης άλλωστε. Το περιοδικό Rockabulary βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να συζητήσει με τον Γιώργο Τζαβάρα (Ravaya), τον κιθαρίστα, ηθοποιό, βασικό συνθέτη και στιχουργό των NEED σχετικά με τα μελλοντικά σχέδιά του συγκροτήματος και για τις απόψεις του πάνω στην μουσική.
Φωτογραφία: Διονύσης Παρθενιάδης
- Γεια χαρά και καλώς σας βρήκα! Ναι, είμαστε όλοι πολύ
ικανοποιημένοι από την απήχηση του "Ηegaiamas".
- Η καλλιτεχνική επιτυχία του εν λόγω άλμπουμ επιβεβαιώθηκε από κριτικούς και κοινό. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντίστοιχη;
- Το "Hegaiamas" είναι σαφώς το πιο πετυχημένο άλμπουμ των Need εμπορικά
μιλώντας, αλλά πραγματικά δεν καταλαβαίνω, αν το γεγονός αυτό έχει την
οποιαδήποτε σημασία.
- Ποια ήταν η αντιμετώπιση του κοινού προς την μπάντα σου (NEED) στο εξωτερικό κατά την περιοδεία με τους EVERGREY;
- Και στην Ευρώπη και στην Αμερική η ανταπόκριση του κοινού ήταν παραπάνω από ενθαρρυντική. Και οι δύο περιοδείες μας ήταν πολύ δυνατές εμπειρίες.
- Ποιες ήταν η φιλοδοξίες σας σαν group, όταν ξεκινήσατε, και ποιες είναι τώρα;
- Απεχθάνομαι τη λέξη και την έννοια φιλοδοξία. Από την αρχή μέχρι τώρα νομίζω σκοπός μας είναι να φτιάχνουμε καλή μουσική, που να σημαίνει κάτι για εμάς σε πρώτη φάση. Αν σημαίνει κάτι και για άλλους ανθρώπους τότε είμαστε διπλά χαρούμενοι. Η επικοινωνία είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη, όταν συμβαίνει.
- Ποια είναι τα σχέδια των NEED σαν συγκρότημα για το 2018;
- Είμαστε σε διαδικασία δημιουργίας του επόμενου μας δίσκου και παράλληλα θα παίξουμε αρκετές συναυλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επίσης, θα συμμετέχουμε στα γενέθλια του TV WAR στις 20 του Απρίλη.
- Δεδομένου του ότι η «Άγια Τριάδα» του progressive metal (Fates Warning, Queensryche, Dream Theater) υπερβαίνει τα τριάντα χρόνια παρουσίας, πιστεύεις ότι θα έπρεπε πλέον να κάνουν τόπο στα νιάτα;
- Όχι σε καμία περίπτωση. Ο καθένας καταλαμβάνει τον χώρο που καταλαμβάνει και γι αυτό συντρέχουν πολλοί λόγοι. Τι πάει να πει τόπος στα νιάτα; Τόπος σε αυτούς που τον αξίζουν. Αυτό θεωρώ ότι συμβαίνει φυσιολογικά και σε βάθος χρόνου. Επίσης, θεωρώ ότι στη μουσική δεν υπάρχουν όρια ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Πόσο μάλλον όρια ηλικίας.
- Θεωρείς ότι είναι απαραίτητο για την μπάντα να υπογράψετε συμβόλαιο σε μια δισκογραφική εταιρεία για να αυξήσετε την δημοτικότητα σας;
- 'Οχι, δεν το θεωρώ καθόλου απαραίτητο. Το να υπογράψουμε συμβόλαιο με κάποια εταιρεία δεν νομίζω ότι θα κάνει τη μουσική μας περισσότερο η λιγότερο αρεστή.
- Τα "A Song For Home", "A Song For Freedom", τα δύο προηγούμενα άλμπουμ των NEED, είναι μέρη μιας τριλογίας; Αν ναι, τι θέμα μπορεί να αφορά το επόμενο μέρος της;
- Μπορεί ναι μπορεί και όχι. Είμαστε σε δημιουργική διαδικασία, οπότε αφήνουμε τα πράγματα ανοιχτά. Το υλικό ακόμα πλάθεται και έτσι θα το δούμε πιο καθαρά, όταν πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του. 'Ιδωμεν.
- Τι είναι αυτά που σε εμπνέουν;
- Πιθανώς τα πάντα. Δεν ξέρω ακριβώς. Η έμπνευση είναι μάλλον αυτοχαρτογράφηση σε ένα βαθμό. Με εμπνέουν πράγματα που δεν καταλαβαίνω. Τα ψάχνω, όχι για να τα ταξινομήσω, αλλά περισσότερο για να τα αισθανθώ. Με έλκει το παράξενο, με ενδιαφέρουν οι συνδέσεις και η αντιπαράταξη πραγμάτων φαινομενικά άσχετων μεταξύ τους. Από την άλλη με συγκινεί πολλές φορές η αμεσότητα και η απλότητα που δεν απευθύνεται στο μυαλό αλλά κάπου αλλού. Τι να σου πω, είναι πολλά.
- Ο πατέρας και η κόρη στον διάλογο του "I.O.T.A." είναι παγιδευμένες ανθρώπινες συνειδήσεις σε κάποιο πρόγραμμα Η/Υ; Μήπως είναι όντα του μακρινού μέλλοντος (που ζουν μετά το τέλος του ανθρώπινου πολιτισμού) ή αντιθέτως, του μακρινού παρελθόντος (που με τα όνειρά τους δημιουργούν την ανθρωπότητα);
- Δεν έχω ιδέα. Ωραία είναι αυτά που σκέφτηκες, πάντως. Το κείμενο το έγραψα μονομιάς και δεν το πείραξα μετά. Είχα δει ένα όνειρο περίπου σαν κι αυτό που περιγράφεται στο κομμάτι.
- Αν διοριζόσουν στο υπουργείο πολιτισμού για μια μέρα στην Ελλάδα, τι θα αλλάζες άμεσα;
- Αν διοριζόμουν στο υπουργείο πολιτισμού στην Ελλάδα σήμερα το πρώτο πράγμα που θα έκανα είναι να επανεκτιμήσω τις επιλογές μου στη ζωή, γιατί προφανώς κάποιο λάθος έκανα, ώστε να διοριστώ σε μια θέση που υπονοεί ότι μου δίδεται εξουσία πάνω σε άλλους ανθρώπους, πόσο μάλλον πάνω σε καλλιτέχνες. Αμέσως μετά θα υπέβαλλα την παραίτηση μου.
- Αν έπρεπε να επιλέξεις 3 rock/metal άλμπουμ για να σταλούν μαζί με ένα διαστημόπλοιο στο διάστημα ως φορείς του πολιτισμού των γήινων, ποια θα ήταν αυτά;
- Δύσκολη ερώτηση. Το “Wish You Were Here” των Pink Floyd, το “Sabbath Bloody Sabbath” και το soundtrack του Blade Runner του Βαγγέλη Παπαθανασίου.
- Να περιμένουμε από τους NEED κάποτε και μια περιοδεία στην ελληνική επαρχία;
- Ήδη έχουμε ανακοινώσει ημερομηνίες για αρκετές συναυλίες στην επαρχία για το 2018 και έπεται και συνέχεια.
- Μπορείς να κλείσεις την συνέντευξη με μια ευχή για όλους εκείνους τους φιλόδοξους, ονειροπόλους και ανερχόμενους μουσικούς.
- Σταματήστε να είστε φιλόδοξοι, Κοιτάξτε να συνδέσετε με κάποιον τρόπο τα όνειρά σας με ό,τι πιστεύετε ότι είναι πραγματικότητα και αν θεωρείτε τον εαυτό σας ανερχόμενο σκεφτείτε για λίγο πως η κατάδυση μερικές φορές είναι πιο ουσιαστική από την ανάδυση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου